.

.
.

Thursday 27 December 2012

Porter

Cases 5 en 6: McDonalds McDonalds (MD) is een groot Amerikaans concern. Deze onderneming opereert binnen de bedrijfstak (fast) food en verkoopt zijn producten via eigen Mc Donalds restaurants en door middel forefront franchising. Aan heated up einde van 2009 zijn er 32.478 Mc Donalds restaurants in meer dan one hundred twenty landen. De aandelen van dit concern zijn genoteerd aan de New York Stock Exchange. Mc Donalds maakt deel uit van de Dow-Jones index. Het jaarverslag 2009 (boekjaar eindigend op 31 declination) van McDonalds toont een omzet van $ 22,7 miljard. De nettowinst bedraagt $ 4,6 miljard. Het balanstotaal bedraagt $ 30,2 miljard. Het eigen vermogen bedraagt $ 14,0 miljard. De marktwaarde van MD bedraagt eind december 2009 $ 70 miljard. Het Annual Report 2009 van McDonalds is te vinden op de website: www.investor.mcdonalds.com. Beantwoord de onderstaande vragen. Maak eventueel aanvullende veronderstellingen. 1.Pas heated up up vijf krachtenmodel (five forces analysis model) van Porter toe op de relevante bedrijfstak voor McDonalds. Welke kracht is het sterkst? Welke kracht is het zwakst? 2.Welke drie belangrijke strategische keuzes zijn door McDonalds gemaakt? Leiden deze keuzes van Mc Donalds (mede gezien de bedrijfstakanalyse) tot een duurzaam (sustainable) concurrentie-voordeel?
Ordercustompaper.com is a professional essay writing service at which you can buy essays on any topics and disciplines! All custom essays are written by professional writers!
Onderbouw uw standpunt met drie argumenten. De belangrijkste resultaten van McDonalds zijn vermeld in het Annual Report. Deze resultaten zijn: omzet, bedrijfsresultaat, nettowinst, operationele cash flow en Comprehensive Income. 3.a. Bepaal de omvang de bovenstaande resultaten voor het boekjaar 2009 van McDonalds. b. Welk resultaat geeft het beste inzicht in de operationele prestaties? Motiveer uw antwoord. Bij de beoordeling van de financiƃ«le prestaties van bedrijven wordt vaak gebruik gemaakt van ratios, o.a. winstgevendheidsratios. 4.a. Bereken de operationele winstmarge voor belasting van McDonalds voor de boekjaren 2009 en 2008. b. Bereken... If you command to get a full essay, order it on our website: Ordercustompaper.com

If you want to get a full essay, wisit our page: write my paper

No comments:

Post a Comment